Wildcard

Niet gewonnen of geen zeilwedstrijden gevaren maar toch naar de LSZW?

Normaal worden in het land Regionale Scouting Zeilwedstrijden georganiseerd. De beste zeilers van de einduitslag mogen meedoen aan de Landelijke Scouting Zeilwedstrijden en krijgen hiervoor een startbewijs.

Echter voor diegene die geen startbewijs hebben kunnen bemachtigen maar toch denken hiervoor in aanmerking te komen bestaat de mogelijkheid een wildcard te verkrijgen.

Hoe werkt de Wildcard-actie?

• Je ontvangt een bevestiging dat je aanvraag is ontvangen.
  • Zo nodig worden aanvullende vragen gesteld.
  • De aanmeldingstermijn met een wildcard voor de wedstrijden eindigt op dinsdag 24 september 2024.

Hierna gaat een commissie bestaande uit 3 wijze heren/dames aan de slag. Zij besluiten wie de wildcards uiteindelijk krijgen. Waar kijkt deze commissie naar?

• Wat is de motivatie?
  • Is hij/zij verder actief bij (water)scouting?

Alle aanvragers krijgen persoonlijk bericht of zij de wildcard wel of niet hebben gekregen. De winnaars ontvangen een startbewijs voor de LSZW en moeten vervolgens zelf aan de slag om de leiding te informeren en zich te laten inschrijven.

Belangrijk: alleen waterscouts en explorers kunnen voor hun eigen bak een wildcard aanvragen. Je kunt dit niet doen als leiding of voor een andere bak.