Voor organisatoren van regionale wedstrijden

De Landelijke Scouting Zeilwedstrijden kunnen niet bestaan zonder de inzet van de organisatoren van de regionale Scouting zeilwedstrijden binnen de verschillende admiraliteiten. Maar het team van de LSZW kan jullie ook helpen bij het tot een succes maken van jullie wedstrijden. Denk hierbij aan:

Het wedstrijdreglement

De LSZW hanteert de reglementen van Worldsailing uitgegeven door het watersportverbond (die worden gebruikt bij de meeste (inter)nationale zeilwedstrijden.) Elke vier jaar, na de Olympische spelen, worden deze regels gewijzigd. De LSZW verwerkt de relevante wijzigingen dan ook meteen in het wedstrijdboekje en in de verkorte wedstrijdinformatie voor aan boord. Het wedstrijddeel uit beide documenten is vrij te gebruiken voor de organisatoren van de regionale Scouting zeilwedstrijden. Wil je de Word-versies ontvangen, zodat je het reglement kunt overnemen in het boekje voor jullie wedstrijden? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Cursussen

Wil je je verder verdiepen in het organiseren van zeilwedstrijden? Wil je meer weten over het uitkiezen van wedstrijdbanen, over de werkzaamheden van de protestcomissie of wat er als wedstrijdleider van je verwacht wordt? Scouting Nederland en het Watersportverbond organiseren de instapcursus "Allround Club Official Zeilen", wellicht is dit iets voor jou? Hier vind je alle informatie hierover.

Meelopen / Stage

Ben je bezig met de vervolgcurssen tot wedstrijdofficial en wil je stagelopen bij de LSZW? Of wil je gewoon een editie meedraaien en een kijkje achter de schermen nemen bij de LSZW? Ook dat kan! Laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wedstrijdsoftware

De LSZW maakt bij het berekenen en publiceren van de uitslagen gebruik van de wedstrijdsoftware van ZW Scoring (https://www.zw-scoring.nl/), welke bij veel grote zeilwedstrijden gebruikt wordt en alle mogelijke beslissingen kan verwerken die in de gebruikte reglementen voorkomen. Voordeel hiervan is dat er geen eigen Excelsheets gemaakt en bijgehouden hoeven te worden. Wil jij het ook gebruiken en kom je niet er niet uit met de handleiding die op de website van ZW Scoring staat? Neem dan eens contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan helpen we je graag verder.

Andere vragen

Heb je andere vragen over het organiseren van wedstrijden, zoals hoe bepaalde zaken in het reglement geinterpreteerd moeten worden, of hoe je bijvoorbeeld de protestcommissie het beste kan opzetten? Het team van de LSZW heeft veel ervaring met wedstrijdzeilen en met het organiseren van zeilwedstrijden en denkt graag met je mee. Neem ook dan vooral contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..