Zeilwedstrijden

De Landelijke Scouting Zeilwedstrijden (LSZW) worden in 2024 gehouden op 28 september en 29 september.
Inschrijven kan van 1 mei tot en met 17 september 2024.
De wedstrijden bestaan uit 3 klassen.

Landelijke Scouting Zeilwedstrijden 2024,

Klasse: NK Lelievlet Scouts (leeftijd tot en met 15 jaar)

Deze klasse is opengesteld voor de winnaars van de regionale zeilwedstrijden die hierdoor van de Regionale Admiraliteit een startbewijs hebben ontvangen.
Wanneer, door omstandigheden, er geen regionale wedstrijden zijn dan heeft de lokale admiraliteit en/ of regio het recht om een startbewijs uit te reiken aan hen die er logischerwijs voor in aanmerking zouden zijn gekomen.

Het aantal af te vaardigen bakken hangt af van het aantal geregistreerde vletten. De volgende sleutel wordt gehanteerd:

- Heeft de RA 0 tot 69 geregistreerde vletten dan mag men drie (3) vletten afvaardigen.
- Heeft de RA 70 tot 99 geregistreerde vletten dan mag men vier (4) vletten afvaardigen.
- Heeft de RA 100 of meer geregistreerde vletten dan mag men vijf (5) vletten afvaardigen.

1. De maximumleeftijd is 15 jaar voor de hele bemanning. Als peildatum worden de lokale wedstrijden aangehouden die wel in hetzelfde jaar moeten vallen als LSZW. Voor alle andere deelnemers geldt de peildatum van 29 september 2024.

2. De roerganger moet minimaal in het bezit zijn van CWO Kielboot 2. Let op; dit wordt door ons gecontroleerd, Dit certificaat dient getoond te worden bij aanmelding op het secretariaat in het Avonturenhuis op het Scoutinglandgoed. Wanneer een roerganger niet in het bezit is van het juiste CWO-certificaat maar de verantwoordelijke personen uit zijn/ haar admiraliteitsbestuur zijn overtuigd dat de roerganger over de juiste kwaliteiten beschikt dan mag deze roerganger zich ook inschrijven voor de LSZW.

3. De winnaar van 2023 mag zich ook inschrijven in zijn oorspronkelijke klasse, of de daaropvolgende klasse als de leeftijd van de bemanning daar aanleiding toegeeft, waarbij zondag 29 september 2024 als peildatum voor de leeftijd wordt aangehouden.

4. Voor deze klasse is via een wildcard een extra startbewijs beschikbaar.

5. Er wordt met de standaard Lelievlet gevaren met de standaard tuigage en uitrusting.

6. Het aantal bemanningsleden per vlet is minimaal vijf (5)

7. Elke deelnemer moet in het bezit zijn van een licentie van het Watersportverbond

Klasse: NK Lelievlet Explorers (leeftijd tot en met 18 jaar)

1. Maximumleeftijd is 18 jaar voor de hele bemanning. Als peildatum worden de lokale wedstrijden aangehouden die wel in hetzelfde jaar moeten vallen als LSZW. Voor alle andere deelnemers geldt de peildatum van 29 september 2024.

2. De roerganger moet minimaal in het bezit zijn van CWO Kielboot 3. Let op; dit wordt door ons gecontroleerd. Dit certificaat dient getoond te worden bij aanmelding op het secretariaat in het Avonturenhuis op het Scoutinglandgoed.

4. Voor deze klasse is via een wildcard een extra startbewijs beschikbaar.

6. Het aantal bemanningsleden per vlet is minimaal vijf (5)

Toelichting: Een admiraliteit met 69 geregistreerde vleten mag dus zowel in klasse 1 als in klasse 2 maximaal 3 vletten afvaardigen wat een totaal geeft van 6 maximaal af te vaardigen vletten.

Klasse: NK Lelievlet Open Klasse (leeftijd vanaf 17 jaar)

1. De Open Klasse is bestemd voor leden van 17 jaar en ouder (peildatum is 29 september 2024).

3. Er wordt met de standaardvlet gevaren. Ook voor 2024 zijn de eisen voor tuigage en uitrusting versoepeld, raadpleeg het boekje LSZW 2024.

4. De klasse wordt alleen gevaren bij 10 of meer inschrijvingen.

5. Het aantal bemanningsleden per vlet is minimaal vier (4).
  6. Elke deelnemer moet in het bezit zijn van een licentie van het Watersportverbond

Informatie over de LSZW 2024 staan uiterlijk 1 mei 2024 op deze site (onderstaand geldt voor 2023)

Download hier de brief met uitnodiging en informatie over de LSZW 2023 (v10 van 20 april).
Download hier het boekje met informatie en het programma van de LSZW 2023 versie 2.
Download hier de verkorte informatie LSZW2023 versie 2.
Download hier Aankondiging (N.O.R.) voor het Nederlands Kampioenschap in de Lelievlet klasse 2023 v3
Download hier Wedstrijdbepalingen (SI) voor het Nederlands Kampioenschap in de Lelievlet klasse 2023 v2GG

Volg ons op Facebook

instagram 2