Het programma gedurende het weekend ziet er als volgt uit:

Vrijdag

Vanaf 16:00 uur: Aankomst deelnemende groepen

Zaterdag

08:30 uur: Opening van de wedstrijden
08:45 uur: Briefing voor bootslieden/ roergangers
09:00 uur: Briefing voor begeleiders
Vanaf 10:00 uur: Start wedstrijdblok 1, 1e zeilwedstrijd
13:00 uur: Tweede briefing voor bootslieden
Vanaf 14:30 uur: Start wedstrijdblok 2, 1e zeilwedstrijd

's Avonds: Avondprogramma

Zondag

08:30 uur: Briefing bootslieden/ roergangers
Vanaf 10:00 uur: Start wedstrijdblok 3, 1e zeilwedstrijd
Tussen 13:00 uur en 15:00 uur: Prijsuitreiking, tenzij de zondagwedstrijd is uitgevallen, dan om ± 11.00 uur

Opening en briefings

Op zaterdag wordt om 08:30 uur de LSZW geopend, alle deelnemers en begeleiders zijn hierbij van harte welkom. De opening wordt gehouden bij de vlaggenmast naast het Avonturenhuis. Wij verzoeken iedereen om tijdens de opening de ScoutFit te dragen.

Direct na de opening begint de eerste briefing bij het Avonturenhuis op het Scoutinglandgoed voor de bootslieden/ roergangers van de deelnemende vletten. Het is belangrijk hierbij aanwezig te zijn. Tijdens deze briefing wordt de te varen wedstrijdbaan bekend gemaakt en worden mededelingen over de wedstrijden gegeven. Ook is het mogelijk om vragen te stellen.

Om 09:00 uur vindt de tweede briefing plaats voor de begeleiders van de deelnemende groepen. Naast mededelingen over de wedstrijden worden enkele (huishoudelijke) afspraken doorgenomen.

Prijzen en prijsuitreiking

Deze vindt plaats op zondag na de laatste wedstrijd (tussen 13:00 uur en 15:00 uur of om 11:00 uur als de zondagwedstrijd is uitgevallen).
De einduitslag van de wedstrijden wordt samengesteld met behulp van de standaard puntentelling.

Voor de zeilwedstrijden worden de volgende prijzen toegekend:

• NK lelievlet Scouts:          3 prijzen
  • NK Lelievlet Explorers:     3 prijzen
  • NK lelievlet Open klasse: 3 prijzen.

De lelievlet die over alle wedstrijden het minste aantal punten heeft behaald is winnaar in haar klasse.
De winnaar van de NK Lelievlet Scouts en van de NK Lelievlet Explorers ontvangen elk een wisselprijs.

Volg ons op Facebook

instagram 2